100629



Åh, vad jag längtar efter det här just nu..

100627


Ravlunda skjutfält 22/5

100623


Marknadsvägen 12,  1/5 2010


100622

Fjälaträsk, midsommarafton 2009

Mitt liv består av jobb och knappt nåt annat. Kommer hem åtta på kvällen, duschar, äter, dricker kaffe och somnar.

Idag var det en ko-jäkel som backade in mig mot en vägg och tryckte till bröstkorgen.
Ett tag senare började jag hallucinera, trodde att jag såg en svartvit kalv som åt gräs när det egentligen bara var ett betonggolv. Sedan var det en ko som kissade mig i mitt redan inflammerade öga (det svider kan jag säga)

Jag gillar mitt jobb, men jag behöver helt enkelt en ledig dag nu. På midsommarafton jobbar jag halv dag, så då ska vi till Fjäla. Jag ska sova i hängstolarna framför brasan och inte tänka på kor en enda gång.

100621

Bilder från en (halv) roadtrip


Skånska rapsfält. De första milen bölade jag mest, blödig som jag är.



När jag körde på småvägar i Småland, pratade jag med en herre som letade efter sin katt, Sissan.



I Jönköping hamnade jag på en konsert i en vacker park där det sprang barn i rabatterna.


Vättern



Efter några timmars välbehövlig sömn på världens skönaste luftmadrass hos Sofia i Uppsala, så gav vi oss iväg - mot Norrland!


Ja, sen vet vi ju alla vad som hände. Vi kom visserligen till Norrland, men
hade dock 75 mil kvar när generatorn sa godnatt.


Vi hittade ju tågbiljetter som tur var, men jag kände mig ändå lite som killen på bilden.


9 timmar buss...


En bit norr om Ö-vik mötte vi mor och far som var på väg ner för att rädda min bil. Morgonen därpå var både de och bilen hemma i oskadat skick :)


100617

 
 
 


Mina och Simons får. Agnes bilder.

100613

Idag har det varit varmt och härligt. Jag har gått loss med traktor och jordfräs och fixat ett trädgårdsland där jag ska odla potatis, morrötter, rödbetor och kryddor.
I morse kom dessutom jag och min bror på att vi ville bli får-ägare. Sedan har vi ägnat större delen av dagen åt att försöka få tag på någon som ville sälja. Till sist lyckades vi, och är nu sju djur rikare - två tackor (Ester och Alma) och fem små lamm (Ivan, Tage, Alice, Anders och Stina). Sjukt roligt! På tisdag flyttar allihop till Kullen :D


100612



Igår tog min kära bror studenten! Grattis till honom :)

100610

 

Har haft en rolig andra dag på jobbet. Bultade med den största traktorn,
körde lastmaskin, mjölkade.. I like it ;)
Jag har det bra här hemma. Jag trivs med att jobba.

Men herregud, vad jag saknar er!

100607


(Gamla bilder) Det har hunnit bli sommar i Piteå också.

Min hemfärd gick inte riktigt som planerat. Bilen dog tre mil utanför Söderhamn. Tack gode Gud för att jag just då råkade hitta en P-ficka och lyckades svänga av vägen, för det var bara en fil, det var vägräcken och det var lastbilar som körde i 110 bakom oss. 
Jag och Sofia plockade ut ALLT ur bagaget, kollade batteriet och säkringarna, ringde farbror bilmekanikern och försökte förtvivlat få igång skruttbilen, men det var helt enkelt kört. Den hade kört färdigt.
Så vad gör man när man står där, 70 mil hemifrån? Ja, vi lämnade helt enkelt bilen (med typ allt som jag äger inuti) och tog en taxi in till Söderhamn. Där hittade vi sista minuten-biljetter, åkte tåg till Sundsvall och tog sedan bussen till Umeå/Piteå. Sanna hämtade mig, snäll som hon var.
Mina stackars föräldrar fick hyra ett släp och köra ner och hämta Mercan. Den hade som tur var fått vara ifred, så det är jag glad för.

Det är skönt att vara hemma, men samtidigt känns det väldigt jobbigt att lämna Skåne. Ett helt annat liv, som tog slut så plötsligt.. Det finns så många och så mycket jag saknar.

Klockan är två på natten, och jag väntar kanske på att mörkret ska lägga sig. Jag vet att det är lönlöst, så jag ska försöka sova nu. Godnatt!

100601

Sen jag skrev sist har jag hunnit vara på festival i tre
dagar, flytta ut ur min lägenhet och gå ett stort antal
skogspromenader med Jenni och Diego.
Bland annat.

Allt är så intensivt nu, tusen saker ska hinnas med. 
Och jag kan inte längre ignorera separationsångesten.
För det är den sista tisdagen idag.

Vi har bara tre dagar kvar i Glimåkra, sedan flyttar
vi ut ur Bubblan, tillbaka till våra olika verkligheter.

Och jag vill inte. Inte än, inte nu..


RSS 2.0