100331, Onsdag

Idag har jag tryckt tröjor, ätit påsklunch, pratat
två timmar i telefon, fyndat 16 böcker för totalt
10 spänn, skrivit ett brev, saknat någon, haft lätt
framtidsångest, skrattat, sprungit, varit arg, varit
glad, vävt handdukar, plockat blommor, spunnit garn,
fått ett skavsår på vänster stortå, gjort något jag
lovade mig själv att inte göra, lyssnat på Melissa
på P3 Live och läst en bok om feminismens historia.

Bra jobbat på femton timmar..


100327, Lördag

Idag hade vi utställning! Det tog två dagar att ställa i ordning den, så
det var skönt när allt äntligen var klart.

 














100311, Torsdag

Imorgon blir det fest på Marknadsvägen tolv. Det betyder
att jag måste städa, tvätta och köra till Systemet ikväll.

Idag har jag målat. Eller ja, mest blandat färg faktiskt.
Borta är den tiden då det var okej att använda hudfärgs-
tuben på allt som var hud. Nu ska man blanda grönt och
blått och rött och gult och lila och brunt och få det att
se mänskligt ut. Omöjligt. Det ser ut som att jag har
målat en Shrek...




Förra festen hos mig
. Fint folk må jag säga.
Och Maria, du är saknad.

100309, Tisdag

Idag gav jag drejskivan en ny chans. Det blev en
mugg och en burk och ett lock till burken. Ingrid
(lärare) sa att jag nog har vilat mig i form. Kanske.


100304, Torsdag

Längesen jag skrev nu. Sportlovet är slut och det var riktigt bra!




Bilderna är snodda av Anna!

RSS 2.0