hej.

Jo, jag lever. Och har det skitbra. Men jag är utan internet, och kommer inte att fixa något heller. Idag är jag på bibblan och lånar en massa skivor. Saknar Spotify mest av allt..


typiskt.

Sist jag skulle flytta dog bilen på ganska precis halva vägen mellan Skåne och Norrbotten. Nu känner den visst på sig att jag ska flytta igen, för den vägrar nämligen att starta. Jag snor den andra så länge, och kör neråt på lördag. Vi ses när du är hel igen, bilskrutt!


Sist såg det ut såhär. Och jag är fortfarande oändligt tacksam för att den där P-fickan dök upp just när motorn dog.

Idag.



Agnes bilder.

Jag har packat ihop alla mina saker i flyttlådor. Mitt rum på Kullen är renare än det någonsin varit. Jag har köpt arbetsstövlar med stålhätta för ofattbara tusen kronor. Jag har köpt galgar och schampo och en mugg och sånt där som man behöver. Jag har preparerat bilen med startkablar, batteriladdare, bogserlina, extradunk. Jag har ställt fram alla skor jag äger och insett att det är pinsamt få (alla är dessutom praktiska). Jag har blivit nerringd och stängt av telefonen. Jag har somnat till Christer i P3, och jag har tränat för kanske sista gången på StepIn. Jag tänkte att jag flyttar redan i helgen.

Och plötsligt ordnar sig allting på en gång.

Jobb - check!
Boende - check!
Praktik - problemet löst.

Kom just hem efter en väldigt intensiv och lyckad helg i Umeå. På två timmar hann jag få både jobb och boende! :) Om två veckor flyttar jag in i ett rum i en trea på Carlshem och börjar jobba på Rönnqvist Lantbruk i Brattfors. Och den förbenade praktiken (se föregående inlägg) har jag löst genom att helt enkelt byta ut Sjukvårds-kursen, som krävde praktik, mot andra kurser som inte gör det. Kommer bli intensivt nu, med heltids-jobb och heltids-plugg, men det får gå. Är sjukt lättad och glad för allting! Och tack till Sanna som lät mig sno hennes studentrum över helgen :)
Nu ska jag snart till Jennie och fika med några av dom bästa. Ajöken. 

plus och minus (men mest bara en gröt av frågetecken)

Under den halvtimmen jag var på löpbandet i morse, hann två människor ringa och fråga om jag ville komma på arbetsintervju. Himla roligt!

Dock har ett nytt problem uppstått. Problemet heter APU. Jag vet att jag måste göra praktik, men jag har alltid trott att jag skulle göra det i 2 veckor. Sedan googlar jag, och den fasansfulla siffran 15 veckor kommer upp! Panik. Jag har ju för fasen inte tid att göra praktik i femton veckor! Försöker få tag i mina lärare för att fråga vad som gäller, men de existerar tydligen inte i verkligheten. Det finns i alla fall inga telefonnummer till dem. INGEN går att få tag i. Inga lärare, inte personen som är ämnesansvarig. Och supporten säger: "Ring din lärare, eller den ämnesansvariga."
Men gå och dö! Studievägledaren i Piteå är åtminstonde på min sida, men han vet ingenting han heller.

Nästa vecka har jag tre arbetsintervjuer. Och de kommer kanske att fråga när jag kan börja. Vad ska jag säga då? "Nu." eller "Om två veckor" eller "Jaaa, alltså jag har ju praktik i femton veckor först". Hah. Det kommer ju gå bra. 

Okej, ursäkta ordbajsandet. Men ja, det är lite kaos nu, med det mesta. Förhoppningsvis ordnar sig allt snart. Eller så går allt åt tjottahejti, vem vet. Pusshej.


12/1

I helgen drar jag till Umeå för lägenhetsvisningar och jobbintervjuer. Spännande.

....


hittad någonstans.

nya tag.

Känns som att jag har återvänt till livet efter alla
examinationer och en dunderförkylning. Nu ska jag
läsa in den sista 200-poängaren snabbt som rackarns,
börja träna igen, och söka alla jobb och lägenheter
som finns i Umeå! Tips mottages gärna.


världens längsta inlägg.

Hittade en mapp med gamla mobilbilder. Det här är det längsta inlägg jag någonsin kommer göra. Så, enjoy!


Sandras (misslyckade) rockpose.


(VEM är detta? Har ingen aning.. nån som vet?)


Studera.nu, 15 minuter innan anmälningstiden för höstens kurser gick ut..


Simon har tråkigt och börjar elda tändstickor.


Lovisa i Umä.



Fjälaträsk.



Det enda jag gjorde den sommaren..




Trästocks 09. Playmo, umebor, pajjat tält, tre i en merca.


Strängar gräs.




Jobbet.


Min söta mormor.


Luleborna! Saknar er.


Avskedsfest innan alla flyttade.



Och plötsligt var jag i Skåne.


Mitt första alster. 


Nya Prästgården. Jag saknar det stället.


Veganbullar.


Stockholmshelg med Jenny och Malin.


Bajjamaja-kön på tjejmilen. Sick!


Jag vävde en duk.


Akvarellmålnings-utflykt.



Studiebesök.


Söta Micaela i sysalen.


Moa och Emelie :)


Kungarna av Fjälkinge.


Jag är Emils största fan.


Melissa Horn med Maria.


Och Winnerbäck. Fantastiskt.



Jag ritade, och spann garn.


Höstlov, och jag fick träffa Isak!


Jag och Jenni körde fast på en väg som inte ens var en väg.
En traktor räddade oss.


Min bror.


Denna bild satt på väggen i drej-rummet och tröstade mig.


Det blev vinter och jul.


Moa fick massage av Jens på julfesten.


Jag åkte hem, och satt fast i Bastuträsk av alla ställen.


542:an.





Och det blev en riktig vinter, tack och lov.


På påsklovet kom min familj och hälsade på.



Och plötsligt var det vår. Vi åkte till Köptenhamn.


Jag och Frida målade ett garage. Och hämtade järnskrot hos en trevlig dam.


Jenni kom tillbaka från Afrika och vi hängde varje dag.





Siesta! Underbart.


Och sedan kom jag hem till Piteå och tappade mobilen i dammet första dagen på jobbet, så där tog bilderna slut...

YAY!!!!!



I did it! Aldrig, aldrig mer Kemi B!!!!!! Och minen på bilden beskriver INTE mina känslor just nu. Är så jäkla glad! Nu ska jag gå och slänga in boken långt in i garderoben, ta ett glas vin och.. ja, vad vet jag.. dansa runt i mitt hus? Over and out!

fint.

¨


Fest hos Pilla ikväll, med dessa fina tjejor. Ingen utgång för mig dock. Jag vill dansa med er precis just nu, men istället ska jag snyta mig och gå till sängs. Godnatt!

snuvigt.



Jag är sjuk. Och så himla less på det. Pissdag. Går nog över till Sandra en sväng ikväll, sedan ska jag försöka fokusera på att sova. Fest imorgon? We'll see.

En liten tanke bara.

Jag kom på en sak idag. Jag har så fina vänner, och jag är så himla tacksam för det. Alla är olika, och alla är fantastiska. Kram på er!

och jag sitter och tittar på bilder från varmare dagar, igen.



Man ska inte längta bort. Man ska leva i nuet, som dom säger. Men det kan inte hjälpas. Jag längtar bort från Piteå och bort från komvux och bort från mörkret. Ge mig sensommar eller höst (favoritårstid, se bilden), ge mig ett jobb och någonstans att bo, ge mig en lång resa till någon solig plats.

Imorgon ska jag skypea med ett vegan-kollektiv i Umeå. Hoppas dom vill ha mig. Godnatt.

nyårslöften?

Två tecken på att julen är slut: Mamma kastar ut julgranen, och gymmet är fullproppat med folk. Igår var jag på världens roligaste spinningpass. Alla var sjukt peppade och sjöng (skrek) allsång till de sista låtarna! Efteråt gick jag på yoga, och trodde inte mina ögon. 40 personer kom dit och yogamattorna tog slut. Två dagar innan jul var vi 5 personer på passet.. Nu var jag var intryckt i ett hörn och hade utsikt över hela salen. Det är vansinnigt roligt att se så många personer försöka stå på huvudet samtidigt!


minnen.



Precis nyss hittade jag filmerna från Siesta, där jag och dessa två damer står och hoppar till "What´s the point". Blev helt glad i magen bara av att kolla på dem! Jag saknar er.

Tolvslaget.



Gillar bilderna, så jag tog mig friheten att sno dom av bäst-Linnea :)

längtan.


Dit vill jag just precis nu. (Bild från i somras)


1/1 -11

Himla kul kväll igår, med roliga, fina, braiga människor :) Tack för det, alla inblandade! Känner på mig att 2011 kommer bli ett svinbra år ;)

RSS 2.0