nackspärr, iksu, rådjur

Frustrerande dag på jobbet, inklusive någon sorts nackspärr. Det går sådär att vrida skallen åt vänster, men det släpper väl snart. Efter jobbet blev det gym-dejt med Linnea, trevligt värre! :)

Efteråt skulle jag plugga, men fick för mig att jag skulle ut i skogen istället. Klockan 22.00. Jag skyller på vårkänslorna som spökar, jag orkar helt enkelt inte vara inomhus en hel dag. Iallafall.. Jag såg ett rådjur på fyra meters avstånd och blev alldeles lycklig. Hittade fler tussilagosar också. Sedan blev det förstås kolmörkt och jag gick lite vilse.. Nästa gång ska jag ta ficklampan. Eller kanske ta mina skogspromenader på dagen istället?


stackars läsare..

Min blogg är oerhört tråkig, jag vet. Men som tur är så tycker jag inte att mitt liv är lika tråkigt :) Nu ska jag sova. Tudelu.

Påsk?

Idag upptäckte jag att det är påsk om några dagar. Eller ja. Jag visste det ju egentligen, bara för att alla jag känner lämnar stan nu (Åre, Köpenhamn, Gautosjö, Piteå), men jag hade på något sätt glömt bort det ändå. Så, hur ska jag fira detta? Äta ett extra ägg, kanske? Hm..


Favoritlördag.

Spenderade fredagskvällen på gymmet med Sanna och Linnea. Det var inte lika mycket folk som det brukar vara, av någon anledning.. skönt ;)
Idag kommer bli en bra dag. Nu ska jag cykla till stan och fixa lite grejor, sen blir det löpbandet på IKSU. Och ikväll, då är det grillning hos Matte. Jennie, som jag inte träffat på svinlänge, kommer till stan. Kuul!


Snart flyttar jag igen.





Här, i Idas fina lägenhet på Tvistevägen, kommer jag att bo i sommar och kanske i höst.
Det blir visst min sjätte adress hittills. Jag längtar.

Snygg-Bilderna är Idas, förstås.

cykelväder och slutspurt.

Solar på balkongen, äter böngryta, längtar till skatteåterbäringen, smider planer, cyklar en runda bara för att, lyssnar på Musikguiden i P3 och pluggar inför slutprovet som äger rum ikväll. Ja, där har ni min kväll.

Jag kommer att vara så fruktansvärt lycklig när Komvux-skiten är över. Jag är så himla less nu, att jag bara vill spy över datorn och bränna alla böcker. 
Nog med kröjmande. Just do it.

Hur ska jag någonsin orka plugga 5 år till?

Ledig onsdag.

Det var fint att vara hemma en stund, och luncha med hela familjen på Nodo. Min mor skjutsade mig och min cykel tillbaka, och sedan bytte vi bil. Jag har inte riktigt råd med mina räkningar när Volvon dricker upp 4500-5000 spänn per månad, så det var skönt att få tillbaka mercan.

Nu ska jag väcka Alice och släpa ut henne på en promenad. Sen ska jag cykla in till stan och fixa ett ärende, träna på IKSU och laga en massa mat. Jag gillar att vara ledig.

Ute på andra sidan.

Åtta dagars jobb, samt en komvuxkurs (bara en kvar nu, yay!) avklarade. Trots att jag inte har sovit på 37 timmar är jag på sjukt bra humör. Älska vädret, älska livet. Nu drar jag till Piteå för att ta blodprov, hemma imorgon igen. Sova på bussen? O ja.

Klar!

Nu är jag klar med Webbdesignkursen! Ja, förutom slutprovet då, men det ska nog gå bra. På två kvällar och nätter har jag gjort två hemsidor. En av dem till mina päron. Om ni vill se den, klicka här. (Ja, adressen kommer att vara en annan sen.)

Jag firar detta med att lyssna på min April-lista, skura lägenheten och ignorera det faktum att klockan är halv fem och jag inte hinner sova inatt. Imorgon (idag) efter jobbet drar jag till Piteå ett dygn, skönt.


Gammal bild, förstås. Längtar efter vår och humlor.

min isolering fortsätter.

Idag räddade jag en några minuter gammal kalv från drunknings-döden. Hon hade råkat halka ut från sin mor ner i en bassäng med tövatten + dynga, stackarn. Ibland har man marginalerna på sin sida. Nu ligger hon inbäddad i alla mina duschhanddukar..

Det är ungefär det mest spännande som har hänt idag. Eller ja, jag såg årets första fjäril också. OCH årets första grässtrå. Smäller rätt högt.

Jag vill vara hos L & L nu. Jag vill ha helg. Jag vill träffa folk. Blablabla. Och så vidare.

Halvdöd.

Jag ger nästan upp, hela tiden. Men sen tänker jag: "Nej, nu jävlar!" och så går det ändå på något sätt. Om allt går vägen imorgon har jag lyckats läsa in en hel 100-poängskurs på fyra nätter. Nästa vecka planerar jag att äta och sova.

PS. Jag ber om ursäkt för mitt osociala beteende. Ska snart sluta isolera mig. DS.

söndag.

Har haft en himla bra helg, och är inte taggad på jobb imorgon. Nu är de åtta arbetsdagar i sträck som gäller, och sedan blir det en sväng till Piteå för att ta blodprov. Men det kommer bli en bra vecka, har lyckats boka upp varenda kväll :) godnatt.


åh, älskade annika.

Fixade mig på rekordtid. Drog till Matematikgränd, sedan till Tvistevägen, och slutligen vidare till en Ludvig på Fridhem. Där  drack vi vin, åt pepparkakor, hade djupa diskussioner, spelade ölspel, peppade Säkert och prioriterade bort Daniel Adams-Ray.

Efter två feta köer (entrén och toaletten) var det dags. Annika Norlin, fantastiska kvinna.
Det var trångt, det var svettigt, det var tinnitusvarning. Men herregud, vad bra det var!
Nu har jag värkande fötter men ingen röst, och är bara allmänt lycklig. Godnatt.


RSS 2.0