Smärta

Sista dagen på jobbet lyckas jag hosta sönder ett revben.
En hostning, ett högt knak, och nu kan jag inte gå rakt.
Det gör så fruktansvärt ont! Jag som inte är mycket för
piller egentligen har nu tagit en kombination av alla värk-
tabletter som fanns i medicinskåpet. Är ganska groggy, och
smärtan har väl mattats av en aning, men varje gång jag
hostar känns det som att någon sticker en kniv i sidan
på mig. Bättre blir det inte av att sjukvårdsrådgivningen
säger att ett revben läker på sisådär två månader.

BLÄ!


the fall


(bilden är snodd nånstans ifrån)

Jag tar långa stekheta bad, tänder stearinljus titt som tätt,
läser biblioteksböcker, fryser om tårna, storstädar, kokar
soppa och kurerar mig mot influensa. Ja. Nu är det höst.

Sjukonsdag

Ibland är allting kaos
och jag blir mörkrädd mitt på dan
Ibland behöver jag en paus
och är du hyfsat likadan
kan vi gå vilse genom stan



Jag hostar nätterna igenom, så att lungorna värker och hjärnan blir tokig av sömnbrist. Roar mig med att lyssnar på partiledarintervjuer i P1, plugga kemi och konsumera kopiösa mängder musik. Spotify har förändrat mitt liv! Dagens höjdpunkt var ett låångt och fint brev från bästa Moa. Tack!

Mot Skåneland

Jag har bokat biljetter söderut nu, och längtar fruktansvärt mycket redan. I oktober sätter jag mig på tåget. Alla som befinner sig inom Skånes (och Köpenhamns!) gränser då kan förvänta sig ett besök :)

Förhoppningsvis kommer Jenni upp tidigare än så.
Lova att du överlever Bulgarien, min vän!


Musik i augusti



Klicka på bilden, om du har Spotify.

Blommor som du växer bara på brinnande fartyg



Här


Moahaha

När man är övertrött och inte orkar köra hem från jobbet kan man alltid dricka fyra muggar kaffe på rad, och tävla om vem som kan halshugga flest flugor i fikarummet..


En fjällvandring








100802

Jag har haft två högst förvirrade dagar. Jag har tappat bort saker, ringt fel nummer, tappat ord, glömt vad jag skulle göra, somnat vid köksbordet... Men då sov jag åtta timmar på två dygn också, det kan vara en förklaring.

PDOL är slut för i år, och jag som inte skulle dit nånting gick in både fredag och lördag. På lördagen fixade jag in mig gratis! Höjdpunkterna var Salem (förstås), fredagen i allmänhet och dans på Valhall med Thom och Linnea (vilken inlevelse!) ;)

Imorgon ska vi till fjällen, men min syster har dragit på sig halsfluss, feber och förkylning så nu får vi se hur det blir.
Även jag har ont i halsen, och pepprar mig med Vicks Blå, KanJang, C-vitamintabletter, honungsvatten...

RSS 2.0