Smärta

Sista dagen på jobbet lyckas jag hosta sönder ett revben.
En hostning, ett högt knak, och nu kan jag inte gå rakt.
Det gör så fruktansvärt ont! Jag som inte är mycket för
piller egentligen har nu tagit en kombination av alla värk-
tabletter som fanns i medicinskåpet. Är ganska groggy, och
smärtan har väl mattats av en aning, men varje gång jag
hostar känns det som att någon sticker en kniv i sidan
på mig. Bättre blir det inte av att sjukvårdsrådgivningen
säger att ett revben läker på sisådär två månader.

BLÄ!


Kommentarer
Postat av: Sofia

blanda inte olika läkemedel som har olika verkningsmekanismer! dvs blanda inte läkemedel med anti-inflammatoriska egenskaper tillsammans med läkemedel innehållande paracetamol - risk finns för överdosering och leverskador! det lärde jag mig i veckan ;) det låter som att du skulle behöva nåt starkt, tp MORFIN!! men paracetamol borde bli bra. synd att det är lite svårt att gipsa revben... krya på dig iaf, hoppas att hostan försvinner :) kram

2010-09-02 @ 14:28:39
URL: http://mynameissophia.blogg.se/
Postat av: E

tack sofia, vad du kan! Det är lite bättre nu iallafall :) kram!

2010-09-07 @ 20:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0