Det som händer.

- Disneykväll igår (Jag är kär i koalan i The Wild), och vi planerade för Brännbollsyran. Sjukt roligt! Förmodligen kommer ni få se nio paltar och två bestick kuta runt på planen, heh. Nu fattas bara ett namn på vårt fantastiska Pite-lag.

- Jag har fått mitt första IG. Det orsakade viss natt-ångest, men sen kom jag på att IG också är ett betyg, eller hur? Jag bryr mig inte alls om poäng längre, bara jag slipper göra om den förbaskade kursen.

- Jag har ikväll blivit kompis med tre pojkar, årgång -94. Åt middag ensam på ett fik, och de var väldigt sociala. Jag kände mig en aning gammal när de blev impade över att jag kunde dricka mitt kaffe svart (de hade 4 sockerbitar var + en massa mjölk), men kul var det.

- Vi har en ko i lagårn med förlossnings-psykos, som envisas med att försöka stånga ihjäl mig. Och koskallar är hårda, kan jag avslöja (mitt enorma, svart-lila blåmärke bevisar det). Så nu går jag runt på jobbet beväpnad med en hammare.. imorgon blir det närkamp!

- I helgen är det äntligen dags för Umeå Open, och jag är sjukt peppad! Kommer bli SVINkul!

- Jag längtar till juni, då jag ska flytta igen. Det är inte coolt att dela lägenhet med hundar och upptäcka att man är allergisk mot dem.


Bob Dylan kommer till Sverige.

Och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det.


söndag.

Min mor och syster strosar runt i Vasastan just nu. Jag vill dit, men istället bockar jag av tråkiga punkter på min Att göra-lista och längtar till fredag. Annika Norlin, Håkan Hellström, Daniel Adams-Ray, Anna von Hausswolff, Those Dancing Days. Kommer bli fantastiskt!


längtan.



Min rabatt i Glimåkra, 11 april 2010. Snart ett år sedan, och det känns så fruktansvärt längesen.. både Skånetiden, och vårsolen. Jag behöver se grönska snart, börjar tappa hoppet. Den här tiden på året vill jag bara kräkas på allt snöslask, alla smutsiga diken och skitiga bilar. Men nu kan det inte vara länge kvar, eller hur?

Har haft två sköna, lediga dagar, med plugg och tvätt och städ och sånt, men också Disneykväll (Mulan!) och häng hos Linnea. Nu är det jobb som gäller i två dagar, sedan helg igen. Fint!

Fördel.

När man kommer hem klockan två på natten, och går upp och jobbar tre timmar senare - då är det skönt att ha ett praktiskt jobb. Skallen är tom, men det gör inte så mycket, för kroppen går. Och det är dessutom omöjligt att somna när man aldrig sitter.
Är förstås pissetrött, men glad ändå. För nu har jag tagit försenad helg, och firat det genom att somna i badkaret.

nittonde mars.

Jag är sliten, i kroppen och skallen. Trött jämt, trots att jag sover som en sten. Idag har varit en sån där dag när allt går fel.. Det började med en död ko som fick dras ut ur lagårn, en kalv som fastnade, och sedan har det bara rullat på. Hoppas på bättre tur, och ork, imorgon. Godnatt.

två soffor.

Igår kväll firades St. Patricks Day med fem sköna och gröna tjejor i soffan på Matematikgränd. Ingen utgång för min del, men kul var det!

Just nu sitter jag i en annan soffa och tittar på Disney Channel med en liten Emma, 4 år, som lutar sig mot min axel. Hon somnar nog snart. Det gör nog stora Emma med, förresten.

Mitt irritationsobjekt nummer ett.

Carl Bildt tycker själv att han är urhäftig, en kille som ligger helt rätt i tiden. Bara för att han twittrar en gång i timmen. I förrgår twittrade han om Japan-katastrofen: "The Nordic world has its discreet charm. No earthquakes. No tsunamis". Jag tycker inte att han är speciellt häftig.. snarare pinsam.

Och när upproret i Libyen drog igång, sa han i en intervju: "Det handlar inte om att stödja den ena eller den andra. Det handlar om att försöka få stabilitet"

Bryr han sig överhuvudtaget? Jag tror att han mest tycker att det är lite jobbigt att folket i Libyen protesterar - De förstör ju den där bekväma stabiliteten som fanns under Khadaffis dagar. Sedan är han så jäkla bra på att slingra sig undan kritiken och frågorna att jag blir tokig. Snälla, låt Jan Eliasson bli utrikesminister 2014. Han slår Calle med hästlängder. 

Jag avrundar med ett favoritcitat från samma man:

 "Sveriges kvinnor blir inte lyckligare av fler kvinnliga ledamöter".
 

Lördag i Sjulnäs.

 

Idag fick jag den här LP:n av min syster. Lycka!
Annars har dagen bestått av pyssel på hög nivå, samt vin och skratt med
Sanna, Matte, Josse och Hanna. Bra lördag, med andra ord.

12 mars.


Lillpiteälven, februari 2010

Det var så längesedan det var vår sist. Känns som flera år sedan. Och precis när vi trodde att den var på väg, då föll det 25 centimeter snö på ett dygn. Men solen ger mig fräknar nu, så jag är hoppfull. I brist på skånska vårblommor, så är fräknarna mitt säkraste vårtecken.

Träningsvärk gånger tusen.

När jag kom till jobbet igår såg jag ett berg i lagårn. Ett berg av kraftfoder. Jonas uppskattade det till några ton. Och dagen ägnades åt att skotta bort skiten. Det tog en jäkla tid och var riktigt tungt. Efter nio timmar hade jag bara mjölksyra kvar i armarna och orkade knappt lyfta spaden. Hujedamej, sån träningsvärk jag har nu.. Men idag vid lunchtid blev vi klara och firade med kaffe och krämbullar! :)

Om två dagar sätter jag mig på bussen mot Piteå. Kan inte fatta att det snart har gått två månader sen jag flyttade, känns som 2-3 veckor ungefär. Men det ska bli fint att spendera lite tid på Kullen, och få träffa familjen + min söta mormor + vänner :)

Nu är klockan halv tio och jag är dödstrött. Kommer antagligen slockna inom en halv minut..

Pusshej.


Vårkänslor och saknad.

Äntligen är det vår. Åtminstonde vårvinter. Idag har jag, Agnes, mamma, pappa, Jonas, Lars och Catharina gått runt Nydalasjön i strålande sol. Vi stannade för några koppar varm choklad på halva vägen. Så himla härligt! Jag älskar att ljuset börjar komma tillbaka, det gör mig ungefär hundra procent mer positiv!

Igår fick jag en sån där akut-saknad av Glimåkrafolket. Så om ni (mot förmodan, den här bloggen är ju rätt så död) läser detta, så ville jag bara säga det. Jag saknar er, tänker på er. Och hoppas, hoppas att vi snart kommer kunna ses.

Det är lättare att skolka när man pluggar på distans.

Idag gav jag upp internet-strejken. Jag insåg att jag aldrig kommer orka ta mig till biblioteket och plugga när jag kommer hem från jobbet. Det har i varje fall inte hänt hittills. Behöver jag nämna att jag ligger fem veckor (och en hel kurs) efter med skolarbetet? Till mitt försvar är det inte direkt optimalt att jobba heltid och plugga 75% samtidigt..

Nu är jag ledig i fyra dagar, efter att ha jobbat elva i sträck. SKÖNT. Ha en bra helg!


De senaste veckorna...

..har jag haft hjärnskakning, krockat, köpt min första bil, jobbat som en gnu, haft en fin helg i Skellefteå, levt enbart på fil i en vecka och fyllt tjugoett. Just nu har jag lyckats låsa mig själv ute, så jag ska spendera natten på Tvistevägen. Ida är en räddare i nöden!

RSS 2.0