Mitt irritationsobjekt nummer ett.

Carl Bildt tycker själv att han är urhäftig, en kille som ligger helt rätt i tiden. Bara för att han twittrar en gång i timmen. I förrgår twittrade han om Japan-katastrofen: "The Nordic world has its discreet charm. No earthquakes. No tsunamis". Jag tycker inte att han är speciellt häftig.. snarare pinsam.

Och när upproret i Libyen drog igång, sa han i en intervju: "Det handlar inte om att stödja den ena eller den andra. Det handlar om att försöka få stabilitet"

Bryr han sig överhuvudtaget? Jag tror att han mest tycker att det är lite jobbigt att folket i Libyen protesterar - De förstör ju den där bekväma stabiliteten som fanns under Khadaffis dagar. Sedan är han så jäkla bra på att slingra sig undan kritiken och frågorna att jag blir tokig. Snälla, låt Jan Eliasson bli utrikesminister 2014. Han slår Calle med hästlängder. 

Jag avrundar med ett favoritcitat från samma man:

 "Sveriges kvinnor blir inte lyckligare av fler kvinnliga ledamöter".
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller hur! Carl Bildt kan fan ta sig. Ruttna gubbe.

2011-03-17 @ 12:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0