Tips.

Det mest inspirerande jag gjorde idag var typ att koka ägg. Det är ju inte så mycket att blogga om, så nu tipsar jag istället om min fantastiskt kreativa syster, som har haft utställning på Rådhustorget idag. (Jag vill ha allt.)


Kröjm.

Fortfarande sjuk, och denna dag dessutom sjukskriven. Det är så drygt, och jag är så rastlös. Åh gud vad jag kröjmar. Jag är ju inte direkt dödssjuk, men bara.. så himla less. Tröstköpte Fleet Foxes nya och Bobs "Hard Rain" på Burmans, fast jag är fattig och egentligen inte borde. Tröstäter jordgubbar till middag. Tröstkollar på svtplay.

Imorgon ska (vill) jag: bli frisk, jobba, träna och laga vettig mat.


Piteå, piteå <3


Den här bilden piggade precis upp min annars ganska miserabla
tillvaro (se föregående inlägg). Så skön!

Däckad.

Jag är sjuk så sällan nuförtiden att jag inte riktigt inser att jag kan bli det. Jag får för mig att min pipande hals beror på någon sorts ny pollenallergi eller liknande. Och att jag blivit otränad över en helg när jag helt plötsligt inte orkar lyfta 25-kilossäckarna på jobbet. Men nu har jag kapitulerat. Sedan jag kom hem har jag bara legat i sängen, masskonsumerat näsdukar, lyssnat på klassisk musik (allt annat bara skär i öronen) och svalkat min brännheta skalle med en blöt handduk. Fasen, jag måste bli frisk till midsommar.

20/6

Spöregn. Dagen-dagen-efter-trötthet. Pink Floyd. Dokumentärprogram
på P1. Havregrynsgröt. Inpulsköp på cdon. Powernap x 2.

Åh, vad jag är produktiv ikväll.


loppisfynd & fint folk


Igår var jag och Agnes på loppis i badhusparken, och jag hittade två nya favoritväskor, för sammanlagt sextio kronor. Den här hade någons farfar rest runt i världen med på femtio- och sextiotalet. Jag bara älskar den.

På kvällen var det fest hos Jennie med fina människor som jag inte har träffat på länge. Sedan dansade vi hela natten på 1906 och efterfestade hos Joar och Fredrik fram till klockan fem. Roligt, roligt, roligt! Kom hem för ett par timmar sedan. Snart kör jag tillbaka till Umeå, känns tråkigt.. de här dagarna i Piteå har ju varit så himla bra. Men snart är det midsommar och då kommer jag hit igen.

Ledighet.

De senaste dagarna har jag fikat med vänner, busat runt på stan med Jennie, träffat folk, druckit vin mitt i veckan, gjort en hemsida åt min syster, lagat mat, bränt skivor, hälsat på farmor, fyndat Jack&Jones-skjortor för 20 kr styck på Röjardagen, slöat på altanen.. allt sånt som jag aldrig har tid att göra annars. Underbart. Imorgon blir det loppis med Agnes, sedan fest och utgång med fint folk. Kul kul kul!


15/6


Önskar mig sommarlov som de var förut, när man klagade på att veckorna gick för fort men hade oceaner av tid att spendera på att göra ingenting, köra moppe, spela fotboll. Sommarlovet 2011 varar bara i sex dagar, men jag är glad ändå. För den här veckan kommer bli grym! :)

Finally.


Jag är KLAR med komvux. Alltså helt klar. Aldrig mer jobbiga hemmalabbar, cam-prov, löjliga Worduppgifter, och göra-allt-i-sista-minuten-nätter.  Så himla skönt! De kurserna jag läste i höstas var ändå intressanta och bra, (biologi, samhällskunskap, medicin osv.) men nu i vår har det bara varit meningslösa datakurser på schemat. Lätt, javisst, men man har ändå haft det över sig hela tiden. Äntligen, säger jag bara. Imorgon ska jag åka in till studiecentrum och få slutbetyget utskrivet. Nice!

men jag kommer nog tillbaks
till där jag kommer från

Dagens låtar: På drift, Norrbotten och Det är hit man kommer när man kommer hem
Nu är jag i vackra Norrbotten. Så himla skönt! Glömde mobilen på jobbet, hänvisar till facebook/hemtelefon i veckan.

får jag hoppa över orden om hur vädret kan förändras, får jag kliva in direkt på delen om hur allt skulle kunna ändras



Sedan vinylspelaren anlände till Tvistevägen har jag råkat fastna i en Säkert-period igen. Och det är värre nu - jag lyssnar igenom skivan minst tre gånger per dag. Men det är fint med musik som man aldrig tröttnar på.

Desmond Tutu möter Richard Branson


Den här dokumentären var bara så himla fin. Desmond Tutu måste ju vara den gladaste och klokaste människan som finns. Se den här!


Jag dör jag dör jag dör

Nej, det gör jag inte. Men alltså, det är 31 grader i skuggan, och jag jobbar utomhus i långa, äckligt varma arbetsbyxor, strumpor, skor och t-shirt (måste, måste köpa shorts). Den här veckan har jag kännt mig klenast i Sverige. Näsblod, yrsel, gelé-muskler, huvudvärk och ni vet sån där äcklig frossa man får för att man har bränt sig. Alltihop samtidigt, ibland. Det suger. SOLEN SUGER!

Passive me, agressive you

Snart har jag lyssnat sönder den, på rekordtid. Här.


9/6

Dricker vätskeersättning och äter kall fil, det är för varmt för att laga mat. De säger att man svettas en liter om dagen, men jag snittar nog fyra per arbetsdag. Ge oss regn, typ nu. (Jag lovar att jag inte ska klaga)


sommar vid älven.


Idag sket jag i allt som borde göras och tog en tvåtimmars-promenad längs Umeälven istället. Underbart.
Förresten, på tisdag kommer jag till Piteå och stannar i sex dagar. Sommarens enda semester, ska bli riktigt skönt :) På tisdag tar jag också officiellt studenten. HALLELUJA! Bokbål på Kullen it is.

7/6


 Ikväll lyssnar jag på glada skivor, lagar soppa och smider planer för
 sommaren. Pusshej.


6/6


Brännbollsyran!

Tänkte att jag måste dela med mig av några bilder på världens bästa brännbolls-lag. Paltschwimen! Snodda från Linnea.


Sex paltar med smör, lingonsylt och mjölk. Och så bestick förstås :)



Hejarklacken och vuvuzelan :D


Snygg-smöret!


Besticken :)


De gav allt.


Sylt-Sanniz och Palt-Jenny var söta.


RSS 2.0