4/7

Det finns så många val, hela tiden och överallt. Valmöjligheterna - Alliansens våta dröm. "Om du bara får välja själv så kan du välja dig lycklig, lilla vän." Men sedan väljer vi fel, och kan bara skylla på oss själva. För det var ju vi som valde, trots allt.

Behöver jag säga att jag har lätt framtidsångest idag? Jag försöker leta upp en vettig kurs att läsa. Kanske blir det "Den amerikanska nutidsromanens mångfald", "Sex för Guds skull",  "Analys av symboler i Dan Browns fiktiva berättelser" eller "Jane Austens värld". Eller så inte. Nej, jag tror minsann att jag har hittat den ultimata kursen. Den finns på Uppsala Universitet och heter helt enkelt "Happiness".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0