Jag tittar iallafall aldrig på teve..

Jag har blivit störd i mina rutiner. Och insett att jag är lite knäpp.. eller kanske inte så lite. Men grejen är den, att jag är beroende av Sveriges Radio. Jag lyssnar verkligen hela dagarna. P1-morgon mellan 6 och 7, i bilen på väg till jobbet (Om jag hinner fram innan Sjövädret är slut är jag i tid). Morgonpasset i P3 mellan 7 och 10. P3 Populär fram till lunch. Lunchekot med tidningskrönika 12.30. Sedan Musikguiden en timma, innan Christer tar vid fram till klockan fyra. Då är arbetsdagen slut och jag sätter mig i bilen och slår på Studio Ett. Och om jag inte har nåt för mig på kvällen lyssnar jag på Verkligheten och sedan Musikguiden igen.
Problemet är detta: Sommar-tablån har tagit vid! Ingenting är sig likt, och på de kör bara en massa repriser från förra året som jag givetvis redan har hört. Och sommarvikarierna på Morgonpasset är ungefär sämst i världen. Den enda ljusglimten i mörkret är sommarpratarna (jag har hört alla hittills, Maria Wetterstrand rekommenderas). Men det är nästan så att jag längtar till hösten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0